Matali Physics Basic
Matali Physics Basic jest niekomercyjną edycją silnika Matali Physics. Edycja ta upraszcza tworzenie opartych na fizyce, niekomercyjnych gier komputerowych. Główne różnice pomiędzy Matali Physics Basic, Matali Physics Standard i Matali Physics Pro przedstawia tabela porównawcza funkcjonalności. Kluczowe cechy silnika Matali Physics Basic:

Wydajny, zoptymalizowany, elastyczny i łatwy w użyciu

Matali Physics Basic może zostać łatwo zintegrowany z projektem gry napisanej w natywnym C++. Wydajny, stabilny, zoptymalizowany, elastyczny i łatwy w użyciu pomoże Tobie stworzyć wyjątkowe, oparte na fizyce gry komputerowe. Wyposażony w mechanizmy tworzenia fikcyjnych lub istniejących w rzeczywistości złożonych obiektów (nieożywionych takich jak samoloty, samochody, statki, itp. lub ożywionych takich jak ludzie, zwierzęta, owady itp.) nie jest ograniczony do stałej liczby szablonów.

Wielowątkowy, przeznaczony na systemu Windows

Matali Physics Basic jest zoptymalizowany dla procesorów wielordzeniowych i jest dostępny dla systemów Windows Desktop. Matali Physics Basic jest zgodny z zoptymalizowanym modelem programowania aplikacji wieloplatformowych.
PlatformyAplikacjeArchitekturyAPI multimedialneŚrodowiska programistyczne
Windows 10Windows Desktopx86, x64DirectX 12
X3DAudio
Visual Studio 2015
Windows 7/8/8.1/10Windows Desktopx86, x64DirectX 11
X3DAudio
Visual Studio 2015
Destructible Environments

Wspiera w pełni dynamiczne, zniszczalne środowiska

Matali Physics Basic obsługuje rozpad dowolnego złożonego obiektu. W skrajnym przypadku, cała scena fizyki może zostać zniszczona. Silnik obsługuje grupy obiektów, dekompozycję na obiekty wypukłe, łamliwe wiązania, dynamiczną deformację mapy wysokości.
Animation

Wspiera opartą na fizyce animację

Wiązania i kontrolery użytkownika oferowane w silniku pozwalają na tworzenie proceduralnej animacji o dowolnej złożoności. Możesz łatwo tworzyć zaawansowane, oparte na fizyce i połączone z AI, proceduralne animacje, które nie wymagają stosowania oddzielnych systemów kinematyki odwrotnej. Uzyskane animacje są dynamiczne, stabilne i w pełni funkcjonalne. Silnik wspiera sterowanie wiązaniami (odległością i kątami) oraz modelowanie wiązań poprzez dodatkowy tryb ich odkształcania.
Physical AI

Wspiera fizyczne AI i sterowanie zachowaniem obiektów

Kontrolery użytkownika oferowane w silniku pozwalają na implementację efektywnego poruszania się po punktach nawigacyjnych oraz wyszukiwania ścieżek w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Każdy obiekt w silniku może analizować otoczenie i określać co widzi. Wsparcie dla sprzężenia zwrotnego siły, przełączników, czasu życia obiektów fizycznych sprawia, że łatwo jest sterować zachowaniem i wzajemnym oddziaływaniem obiektów.

Wspiera kierowany fizyką dźwięk

Matali Physics Basic dostarcza wszystkich danych potrzebnych do odtwarzania dźwięku podczas zderzenia, toczenia i ślizgania się obiektów fizyki, jak również danych wymaganych do odtwarzania dźwięków związanych z zachowaniem obiektów fizyki. Razem z silnikiem dostępne jest demo pokazujące złożone sceny, w których dźwięki kontrolowane są przez silnik fizyki.

Napędzany przez Matali Render Basic

Matali Render Basic jest przykładowym modułem wizualizacji dla silnika Matali Physics Basic. Moduł ten odpowiedzialny jest za przetwarzanie źródeł światła, zaawansowane efekty shaderowe oraz stanowi domyślny podsystem wizualizacji dla tej edycji silnika. Dzięki temu modułowi możesz zobaczyć jak zintegrować własny system wizualizacji z Matali Physics Basic lub możesz również użyć go razem z Matali Physics Basic bezpośrednio we własnych grach. Dzięki temu modułowi możemy sprawdzić jak silnik Matali Physics Basic współpracuje z nowoczesnymi modułami wizualizacji i tym samym zapewnić Tobie lepsze wsparcie techniczne.

Napędzany przez Matali Content Basic

Matali Content Basic jest przykładowym potokiem zarządzania treścią dla silnika Matali Physics Basic. Moduł ten jest odpowiedzialny za zarządzanie zasobami (bitmapami, plikami dźwiękowymi, siatkami trójkątów, itp.) i jest domyślnym potokiem zarządzania treścią dla tej edycji silnika.

Napędzany przez Matali Sound Basic

Matali Sound Basic jest przykładowym modułem dźwiękowym dla silnika Matali Physics Basic. Moduł ten odpowiedzialny jest za przetwarzanie źródeł dźwięku, zaawansowane zarządzanie różnymi typami grup dźwiękowych identyfikującymi wybrane charakterystyki ruchu obiektu oraz stanowi domyślny podsystem dźwiękowy dla tej edycji silnika. Dzięki temu modułowi możesz zobaczyć jak zintegrować własny system dźwiękowy z Matali Physics Basic lub możesz również użyć go razem z Matali Physics Basic bezpośrednio we własnych grach. Dzięki temu modułowi możemy sprawdzić jak silnik Matali Physics Basic współpracuje z nowoczesnymi modułami dźwiękowymi i tym samym zapewnić Tobie lepsze wsparcie techniczne.