Matali Physics Standard
Matali Physics Standard jest komercyjną edycją silnika Matali Physics. Edycja ta upraszcza tworzenie opartych na fizyce, komercyjnych gier komputerowych i jest dostępna po zakupie odpowiedniej licencji. Główne różnice pomiędzy Matali Physics Basic, Matali Physics Standard i Matali Physics Pro przedstawia tabela porównawcza funkcjonalności. Kluczowe cechy silnika Matali Physics Standard:

Wydajny, zoptymalizowany, elastyczny i łatwy w użyciu

Matali Physics Standard może zostać łatwo zintegrowany z projektem gry napisanej w natywnym C++. Wydajny, stabilny, zoptymalizowany, elastyczny i łatwy w użyciu pomoże Tobie stworzyć wyjątkowe, wieloplatformowe gry komputerowe. Wyposażony w mechanizmy tworzenia fikcyjnych lub istniejących w rzeczywistości złożonych obiektów (nieożywionych takich jak samoloty, samochody, statki, itp. lub ożywionych takich jak ludzie, zwierzęta, owady itp.) nie jest ograniczony do stałej liczby szablonów.

Wielowątkowy, wieloplatformowy

Matali Physics Standard jest zoptymalizowany dla procesorów wielordzeniowych i jest dostępny dla systemów: Windows Desktop i Windows UAP/UWP. Matali Physics Standard wspiera zoptymalizowany model programowania aplikacji wieloplatformowych.
PlatformyAplikacjeArchitekturyAPI multimedialneŚrodowiska programistyczne
Windows 10Windows Desktopx86, x64DirectX 12
X3DAudio
Visual Studio 2015
Windows 7/8/8.1/10Windows Desktopx86, x64DirectX 11
X3DAudio
Visual Studio 2015
Windows 10 UAP/UWPUniversal Windowsx86, x64, ARMDirectX 12
X3DAudio
Visual Studio 2015
Windows 10 UAP/UWPUniversal Windowsx86, x64, ARMDirectX 11
X3DAudio
Visual Studio 2015
Windows XP/Vista/7/8/8.1/10Windows Desktopx86, x64OpenGL 3.3
X3DAudio
Visual Studio 2015
Destructible Environments

Wspiera w pełni dynamiczne, zniszczalne środowiska

Matali Physics Standard obsługuje rozpad dowolnego złożonego obiektu. W skrajnym przypadku, cała scena fizyki może zostać zniszczona. Silnik obsługuje grupy obiektów, dekompozycję na obiekty wypukłe, łamliwe wiązania, dynamiczną deformację mapy wysokości.
Animation

Wspiera opartą na fizyce animację

Wiązania i kontrolery użytkownika oferowane w silniku pozwalają na tworzenie proceduralnej animacji o dowolnej złożoności. Możesz łatwo tworzyć zaawansowane, oparte na fizyce i połączone z AI, proceduralne animacje, które nie wymagają stosowania oddzielnych systemów kinematyki odwrotnej. Uzyskane animacje są dynamiczne, stabilne i w pełni funkcjonalne. Silnik wspiera sterowanie wiązaniami (odległością i kątami) oraz modelowanie wiązań poprzez dodatkowy tryb ich odkształcania.
Physical AI

Wspiera fizyczne AI i sterowanie zachowaniem obiektów

Kontrolery użytkownika oferowane w silniku pozwalają na implementację efektywnego poruszania się po punktach nawigacyjnych oraz wyszukiwania ścieżek w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Każdy obiekt w silniku może analizować otoczenie i określać co widzi. Wsparcie dla sprzężenia zwrotnego siły, przełączników, czasu życia obiektów fizycznych sprawia, że łatwo jest sterować zachowaniem i wzajemnym oddziaływaniem obiektów.

Wspiera kierowany fizyką dźwięk

Matali Physics Standard dostarcza wszystkich danych potrzebnych do odtwarzania dźwięku podczas zderzenia, toczenia i ślizgania się obiektów fizyki, jak również danych wymaganych do odtwarzania dźwięków związanych z zachowaniem obiektów fizyki. Razem z silnikiem dostępne jest demo pokazujące złożone sceny, w których dźwięki kontrolowane są przez silnik fizyki.

Napędzany przez Matali Render Standard

Matali Render Standard jest wieloplatformowym modułem wizualizacji dla silnika Matali Physics Standard. Moduł ten odpowiedzialny jest za przetwarzanie źródeł światła, zaawansowane efekty shaderowe oraz stanowi domyślny podsystem wizualizacji dla tej edycji silnika. Dzięki temu modułowi możesz zobaczyć jak zintegrować własny system wizualizacji z Matali Physics Standard lub możesz również użyć go razem z Matali Physics Standard bezpośrednio we własnych grach. Dzięki temu modułowi możemy sprawdzić jak silnik Matali Physics Standard współpracuje z nowoczesnymi modułami wizualizacji i tym samym zapewnić Tobie lepsze wsparcie techniczne.

Napędzany przez Matali Content Standard

Matali Content Standard jest wieloplatformowym potokiem zarządzania treścią dla silnika Matali Physics Standard. Moduł ten jest odpowiedzialny za zarządzanie zasobami (bitmapami, plikami dźwiękowymi, siatkami trójkątów, itp.) i jest domyślnym potokiem zarządzania treścią dla tej edycji silnika.

Napędzany przez Matali Sound Standard

Matali Sound Standard jest przykładowym modułem dźwiękowym dla silnika Matali Physics Standard. Moduł ten odpowiedzialny jest za przetwarzanie źródeł dźwięku, zaawansowane zarządzanie różnymi typami grup dźwiękowych identyfikującymi wybrane charakterystyki ruchu obiektu oraz stanowi domyślny podsystem dźwiękowy dla tej edycji silnika. Dzięki temu modułowi możesz zobaczyć jak zintegrować własny system dźwiękowy z Matali Physics Standard lub możesz również użyć go razem z Matali Physics Standard bezpośrednio we własnych grach. Dzięki temu modułowi możemy sprawdzić jak silnik Matali Physics Standard współpracuje z nowoczesnymi modułami dźwiękowymi i tym samym zapewnić Tobie lepsze wsparcie techniczne.