Historia
Matali Physics powstał w 2009 roku jako dedykowane rozwiązanie dla XNA. Pierwsza kompletna wersja silnika została wydana w listopadzie 2010 roku i była dalej rozwijana do lipca 2014, tworząc wieloplatformowe, w pełni zarządzane rozwiązanie dla platform .NET i Mono. W międzyczasie, od października 2013 do lipca 2014 roku zostało wprowadzone równoczesne wsparcie dla C++. Znacząca zmiana nastąpiła w lipcu 2014 roku, wraz z wydaniem wersji 3.0. Wersja zarządzana silnika została porzucona, a silnik został wydany wyłącznie z nowym natywnym rdzeniem w całości napisanym w nowoczesnym C++. Obecnie silnik jest intensywnie rozwijany w C++ jako zaawansowane wieloplatformowe rozwiązanie fizyki.
  
Daty wydań:
  • 2016/12/08 - Matali Physics 3.9 [wszystkie edycje]
    • Matali Physics, Nowe funkcjonalnościEdycje
      Kompleksowe wsparcie dla macOS Sierra (wersja 10.12.x), iOS 10.x i Xcode 8.xP
      Nowe klasy związane z przetwarzaniem danych dla Matali Sound lub innych modułów dźwiękowychPSB
      Matali Physics, Poprawione funkcjonalnościEdycje
      SerializacjaP
      Kształty podstawowe: mapa wysokości i płynPSB
      Kontroler mapy wysokościPSB
      Kontroler powierzchni płynuPSB
      Metody stosowane w symulacji cząstek sztywnychPSB
      Nazwy wybranych metodPSB
      Grupy kolizyjnePSB
      Matali Physics, Inne zmianyEdycje
      Moduł Matali Sound v1.0PSB
      Ulepszone programowanie kontrolerów i obiektów w demach na wszystkie wspierane platformyPSB
      Wprowadzona możliwość korzystania z wielu API graficznych i wielu API dźwiękowych w tej samej aplikacjiPSB
      Znacząco przeprojektowane dema na wszystkie wspierane platformyPSB
      Poprawiona obsługa wyjątków dla Windows 10 UAP/UWPPS
      Poprawiona obsługa wyjątków dla platform stacjonarnychPSB
      Poprawione i ulepszone pliki nagłówkowe (*.h)PSB
      Poprawiona dokumentacja XMLPSB
      Poprawiona dokumentacja API w formacie CHMPSB
      Matali Render, Nowe funkcjonalnościEdycje
      Kompleksowe wsparcie dla macOS Sierra (wersja 10.12.x), iOS 10.x i Xcode 8.xP
      Matali Render, Poprawione funkcjonalnościEdycje
      Użycie przezroczystości w shaderachPSB
      Klasy do obsługi shaderówPSB
      Matali Render, Inne zmianyEdycje
      Poprawione i ulepszone pliki nagłówkowe (*.h)PSB
      Poprawiona dokumentacja API w formacie CHMPSB
      Matali Content, Nowe funkcjonalnościEdycje
      Kompleksowe wsparcie dla macOS Sierra (wersja 10.12.x), iOS 10.x i Xcode 8.xP
      Matali Content, Poprawione funkcjonalnościEdycje
      Klasy związane z przetwarzaniem plików WAVPSB
      Matali Content, Inne zmianyEdycje
      Poprawione i ulepszone pliki nagłówkowe (*.h)PSB
      Poprawiona dokumentacja API w formacie CHMPSB
  • 2016/05/23 - Matali Physics 3.8 [wszystkie edycje]
    • Matali Physics, Nowe funkcjonalnościEdycje
      Odkształcalne siatki trójkątów. Dodana funkcjonalność umożliwia deformowanie w czasie rzeczywistym siatek trójkątów wraz z pełną detekcją kolizjiPSB
      Zaawansowane modelowanie procesu niszczenia obiektów. Dodana funkcjonalność znacząco ułatwia implementację i kontrolę destrukcji obiektów, zapewniając jednocześnie wysoką wydajność i realizm symulacjiPSB
      Kompleksowe wsparcie dla projektorów typu reflektorPSB
      Obliczanie wektorów stycznych dla siatek i wszystkich kształtów podstawowychPSB
      Matali Physics, Poprawione funkcjonalnościEdycje
      SerializacjaP
      Kształty podstawowe: otoczka wypukła, wypukła siatka trójkątów, niewypukła siatka trójkątów, mapa wysokości i płynPSB
      Klasa TriangleMeshPSB
      Tworzenie siatek trójkątów dla wszystkich kształtówPSB
      Wszystkie wewnętrzne kontroleryPSB
      Wszyskie API dla zapytańPSB
      Detekcja kolizjiPSB
      Grupy kolizyjnePSB
      Zarządzanie pamięciąPSB
      Zarządzanie obiektami fizykiPSB
      Matali Physics, Inne zmianyEdycje
      Wprowadzona detekcja platform mobilnych i stacjonarnych w demach na wszystkie wspierane platformy (ze szczególnym naciskiem na platformę UAP/UWP)PS
      Ulepszone kontrolery rysowania w demach na wszystkie wspierane platformyPSB
      Ulepszone wydzielone klasy do renderowania, zarządzania teksturami i siatkami w demach na wszystkie wspierane platformyPSB
      Poprawione i ulepszone pliki nagłówkowe (*.h)PSB
      Poprawiona dokumentacja XMLPSB
      Poprawiona dokumentacja API w formacie CHMPSB
      Poprawione i ulepszone wszystkie demaPSB
      Matali Render, Nowe funkcjonalnościEdycje
      Kompleksowe wsparcie dla przestrzeni stycznej potrzebnej do efektów takich jak mapowanie normalnych i pokrewnych technikPSB
      Kompleksowe wsparcie dla map wysokości i mapowania wysokości (mapowania paralaksy)PSB
      Kompleksowe wsparcie dla projektorów typu reflektorPSB
      Matali Render, Poprawione funkcjonalnościEdycje
      Mgła objętościowa o kształcie stożkaPS
      Zarządzanie pamięciąPSB
      Matali Render, Inne zmianyEdycje
      Poprawione i ulepszone pliki nagłówkowe (*.h)PSB
      Poprawiona dokumentacja API w formacie CHMPSB
      Matali Content, Nowe funkcjonalnościEdycje
      Obliczanie map normalnych w przestrzeni stycznejPSB
      Obliczanie map wysokości dla mapowania wysokości (mapowania paralaksy)PSB
      Matali Content, Poprawione funkcjonalnościEdycje
      Zarządzanie pamięciąPSB
      Matali Content, Inne zmianyEdycje
      Poprawione i ulepszone pliki nagłówkowe (*.h)PSB
      Poprawiona dokumentacja API w formacie CHMPSB

Jeśli szukasz informacji na temat przyszłych wydań Matali Physics, sprawdź naszą mapę drogową dla silnika