Szczegółowe informacje o Matali Render
Opis modułu Matali Render
Matali Render to zaawansowany, nowoczesny, wieloplatformowy, wydajny silnik grafiki. Matali Render jest częścią środowiska Matali Physics.
Zaawansowane renderowanie
API graficzne WsparcieDirectX 12 Vulkan Metal DirectX 11 [przestarzałe] • Zunifikowany renderer na urządzenia mobilne, komputery stacjonarne oraz konsole gier • Renderowanie oparte na fizyce (PBR) • Zaawansowane zarządzanie wieloma teksturami, buforami i stanami renderowania • Proceduralne niebo z rozpraszaniem atmosferycznym oraz płynnym przejściem dzień/noc lub skybox • Dwustronne przezroczyste powierzchnie • Przezroczystość i tekstury z kanałem alfa • Billboarding (obiekty 2D w środowisku 3D) • Zaawansowany billboarding • Instancjowanie (siatki trójkątów i cienie) • Korekcja gamma
Światła, cienie i mgła
• Zunifikowany system oświetlenia, cieniowania i zamglenia • Okluzja otoczenia w przestrzeni ekranu (SSAO) • Nielimitowana liczba kierunkowych źródeł światła • Nielimitowana liczba punktowych źródeł światła • Nielimitowana liczba źródeł światła typu reflektor • Nielimitowana liczba projektorów typu reflektor i reflektor prostokątny • Możliwość łączenia wielu projektorów w oddzielne, podlegające destrukcji byty • Światła o zmiennym natężeniu • Cienie od kierunkowych źródeł światła • Cienie od punktowych źródeł światła • Cienie od źródeł światła typu reflektor • Cienie od projektorów typu reflektor i reflektor prostokątny • Cienie dla tekstur z kanałem alfa • Precyzyjne obliczenia cieni (cienie nie wymagają czasochłonnego dobierania biasu) • Płynne przejścia między kaskadami cieni • Mgła (liniowa, wykładnicza, płaszczyznowa, punktowa objętościowa, objętościowa o kształcie stożka) • Nielimitowana liczba źródeł mgły
Mapy i techniki mapowania
• Mapy sześcienne i mapowanie sześcienne • Mapy normalnych i mapowanie normalnych w przestrzeni stycznej • Mapy wysokości i mapowanie wysokości (mapowanie paralaksy) • Mapowanie normalnych i mapowanie paralaksy oparte na odległości od obserwatora
Wieloplatformowy
Wspierane platformy Android 7.0 Nougat (poziom API 24) i nowsze Android TV 9.0 Pie (poziom API 28) i nowsze *BSD (głównie FreeBSD 11.0 i nowsze) iOS 11 i nowsze iPadOS 13 i nowsze Linux (głównie Ubuntu 16.04 i nowsze) macOS 10.13 High Sierra i nowsze SteamOS 2.0 i nowsze tvOS 11 i nowsze UWP Desktop UWP Xbox One UWP Xbox Series X/S Windows 10 Windows 8/8.1 Windows 7 Platformy Dostępny jako UWP, Windows Skompilowana biblioteka statyczna (.lib) Android, Android TV, *BSD, iOS, iPadOS, Linux, macOS, SteamOS, tvOS Skompilowana biblioteka statyczna (.a) Obsługiwane typy aktywności Android Native Activity