Historia
Matali Physics powstał w 2009 roku jako rozwiązanie fizyki napisane całkowicie w języku C# i dedykowane dla Microsoft XNA. Pierwsza kompletna wersja silnika została wydana w listopadzie 2010 roku i była dalej rozwijana do lipca 2014, tworząc wieloplatformowe, w pełni zarządzane rozwiązanie fizyki dla platform .NET i Mono. W międzyczasie, od października 2013 do lipca 2014 roku zostało wprowadzone równoczesne wsparcie dla C++. Znacząca zmiana nastąpiła w lipcu 2014 roku wraz z wydaniem wersji 3.0. Wersja zarządzana silnika została porzucona, a silnik został wydany wyłącznie z nowym natywnym rdzeniem w całości napisanym w nowoczesnym C++. Kolejna znacząca zmiana nastąpiła w styczniu 2018 roku wraz z wydaniem wersji 4.0. Czwarta główna wersja silnika oraz kolejne aktualizacje przyniosły szybki rozwój modułów dodatkowych, w szczególności frameworka gier jako dodatku opartego na technologii symulacji fizyki. W listopadzie 2019 piąta główna wersja silnika przeniosła Matali Physics do grupy rozwiązań wspierających trzy główne API graficzne następnej generacji: DirectX 12, Vulkan i Metal na platformach stacjonarnych i mobilnych. Przełomowa zmiana w rozwoju silnika Matali Physics nastąpiła w lipcu 2020 roku wraz z wydaniem wersji 5.5. Począwszy od wersji 5.5, Matali Physics stał się zaawansowanym środowiskiem fizyki 3D, a opracowany do tej pory silnik fizyki, przemianowany na Matali Physics Core, stał się "sercem" nowego środowiska. Obecnie Matali Physics jest intensywnie rozwijany jako zaawansowane, nowoczesne, wieloplatformowe, wydajne środowisko fizyki 3d, które integruje symulację fizyki, grafikę i dźwięk w jedno kompleksowe rozwiązanie, w którym tworzenie złożonych interakcji i zachowań jest powszechne i stosunkowo łatwe.
Daty wydań:
- 2021/02/22 - Matali Physics 5.7.0.0
- Matali Physics CoreNowe funkcjonalności:•Kompleksowe wsparcie dla Universal Windows Platform na konsole Xbox Series X/S
•Kompleksowe wsparcie dla Android 11
•Kompleksowe wsparcie dla Android TV 11
•Kompleksowe wsparcie dla macOS Big Sur (wersja 11.x)
•Kompleksowe wsparcie dla macOS działającego na architekturze ARM64
•Kompleksowe wsparcie dla iPadOS 14.x
•Kompleksowe wsparcie dla iOS 14.x
•Kompleksowe wsparcie dla tvOS 14.xPoprawione funkcjonalności:•Funkcje tworzenia siatek trójkątów
•Obliczanie parametrów cieni od kierunkowych źródeł światła
•Wsparcie dla instancjowaniaInne zmiany:•Nowe minimalne wymagania dla platformy Windows: Windows 7
•Nowe minimalne wymagania dla wspieranej architektury x86: zestaw instrukcji SSE2
•Nowe minimalne wymagania dotyczące platform programistycznych i obsługiwanych IDE: macOS 10.15.4+, Xcode 12.2+
•Systemy Windows XP i Windows Vista nie są już obsługiwane
•Poprawiona dokumentacja API w formacie CHMMatali RenderNowe funkcjonalności:•Kompleksowe wsparcie dla Universal Windows Platform na konsole Xbox Series X/S
•Kompleksowe wsparcie dla Android 11
•Kompleksowe wsparcie dla Android TV 11
•Kompleksowe wsparcie dla macOS Big Sur (wersja 11.x)
•Kompleksowe wsparcie dla macOS działającego na architekturze ARM64
•Kompleksowe wsparcie dla iPadOS 14.x
•Kompleksowe wsparcie dla iOS 14.x
•Kompleksowe wsparcie dla tvOS 14.xPoprawione funkcjonalności:•Instancjowanie (siatki trójkątów i cienie)
•Bufory tekstu i odcinków
•Wsparcie dla DirectX 11Inne zmiany:•Nowe minimalne wymagania dla platformy Windows: Windows 7
•Nowe minimalne wymagania dla wspieranej architektury x86: zestaw instrukcji SSE2
•Nowe minimalne wymagania dotyczące platform programistycznych i obsługiwanych IDE: macOS 10.15.4+, Xcode 12.2+
•System Windows Vista nie jest już obsługiwany
•Poprawiona dokumentacja API w formacie CHMMatali Content, Matali SoundNowe funkcjonalności:•Kompleksowe wsparcie dla Universal Windows Platform na konsole Xbox Series X/S
•Kompleksowe wsparcie dla Android 11
•Kompleksowe wsparcie dla Android TV 11
•Kompleksowe wsparcie dla macOS Big Sur (wersja 11.x)
•Kompleksowe wsparcie dla macOS działającego na architekturze ARM64
•Kompleksowe wsparcie dla iPadOS 14.x
•Kompleksowe wsparcie dla iOS 14.x
•Kompleksowe wsparcie dla tvOS 14.xInne zmiany:•Nowe minimalne wymagania dla platformy Windows: Windows 7
•Nowe minimalne wymagania dla wspieranej architektury x86: zestaw instrukcji SSE2
•Nowe minimalne wymagania dotyczące platform programistycznych i obsługiwanych IDE: macOS 10.15.4+, Xcode 12.2+
•Systemy Windows XP i Windows Vista nie są już obsługiwane
•Poprawiona dokumentacja API w formacie CHMMatali GamesNowe funkcjonalności:•Kompleksowe wsparcie dla Universal Windows Platform na konsole Xbox Series X/S
•Kompleksowe wsparcie dla Android 11
•Kompleksowe wsparcie dla Android TV 11
•Kompleksowe wsparcie dla macOS Big Sur (wersja 11.x)
•Kompleksowe wsparcie dla macOS działającego na architekturze ARM64
•Kompleksowe wsparcie dla iPadOS 14.x
•Kompleksowe wsparcie dla iOS 14.x
•Kompleksowe wsparcie dla tvOS 14.x
•Przykłady zarządzania wieloma opartymi na fizyce animacjami poprzez programowalną strategię aktywacji/dezaktywacji zintegrowaną z AI
•Przykłady zarządzania stanami źródeł światła z wykorzystaniem logiki programowanej przez użytkownika
•Nowy tryb debugowania identyfikujący obiekty widoczne w scenie podczas wskazywania na niePoprawione funkcjonalności:•Kontrolery postaci
•Kontrolery pojazdów
•Obsługa kursora
•Przełączanie między wieloma kamerami
•Przykłady menu opartego na fizyce
•Budowa niektórych obiektów fizyki (lepsze parametry fizyczne, układ i inne)
•Wszystkie przykłady scen fizykiInne zmiany:•Poprawiona wizualna strona Matali Physics Demo na wszystkie wspierane platformy. Wprowadzono między innymi: siatki o dużej ilości trójkątów, lepsze tekstury oraz dostrojenie większości parametrów graficznych
•Poprawione Matali Physics Demo na wszystkie wspierane platformy
•Nowe minimalne wymagania dla platformy Windows: Windows 7
•Nowe minimalne wymagania dla wspieranej architektury x86: zestaw instrukcji SSE2
•Nowe minimalne wymagania dotyczące platform programistycznych i obsługiwanych IDE: macOS 10.15.4+, Xcode 12.2+
•System Windows Vista nie jest już obsługiwany
Jeśli szukasz informacji na temat przyszłych wydań Matali Physics, sprawdź naszą mapę drogową dla środowiska.