Integruje symulację fizyki, grafikę, dźwięk i muzykę
Matali Physics integruje symulację fizyki, grafikę, dźwięk i muzykę w jedno kompleksowe multimedialne rozwiązanie, w którym tworzenie złożonych interakcji i zachowań jest powszechne i stosunkowo łatwe. W odróżnieniu od innych rozwiązań, Matali Physics w całości oparte jest na symulacji fizyki 3d i kierowanych fizyką technologiach. Każdy element wizualny, począwszy od scen i animacji, po GUI, kursory, tekst, itp., jest tworzony i kontrolowany przez silnik fizyki 3d. Środowisko zapewnia, że na wszystkie obiekty wpływają siły i wszystkie obiekty mogą zmienić swój stan. Symulowane obiekty dowolnej wielkości i ich hierarchie można animować w czasie rzeczywistym, zapewniając niesamowite wrażenia i interakcje. AI opisane prostymi zależnościami prowadzą do bardzo złożonych zachowań. Tony dźwięków można zmieniać w czasie rzeczywistym w zależności od parametrów obiektów i otoczenia. Aranżacje wszystkich lub wybranych ścieżek podkładów muzycznych można zmieniać w czasie rzeczywistym wraz z transformacją wyglądu i zachowań obiektów. Środowisko wprowadza wyspecjalizowany, oparty na silniku fizyki wzorzec architektoniczny struktury aplikacji, dzięki czemu zawsze masz pełną kontrolę nad projektem, niezależnie od tego, czy tworzysz proste sceny, czy światy złożone z tysięcy obiektów, zależności i logik.Złożone z dedykowanych modułów, które nie wymagają dodatkowych licencji i opłat
Środowisko składa się z
modułów specjalnie zaprojektowanych na jego potrzeby, które nie wymagają dodatkowych licencji i opłat.
Matali Physics Core,
Matali Render,
Matali Content,
Matali Sound i
Matali Synth są zaawansowanymi, nowoczesnymi, wieloplatformowymi, wydajnymi silnikami dedykowanymi do określonych zastosowań, które można również wykorzystywać jako osobne biblioteki.
Matali Games jest również kwalifikowany jako moduł, ale pełni odmienną funkcję. Jest to zaawansowana, nowoczesna, wieloplatformowa, wydajna warstwa pośrednia, która pozwala
Matali Physics Core komunikować się z innymi modułami oraz określa zastosowania środowiska.
Matali Games jest dostarczany jako zestaw kompletnych projektów dedykowanych dla
wspieranych platform i IDE (z pełnym specyficznym i współdzielonym kodem źródłowym C++), które można następnie skompilować do plików wykonywalnych.
Matali Games może zawierać wiele zestawów projektów. Obecnie dostępny jest zestaw podstawowy pod nazwą Matali Physics Game.
Wspiera kierowany fizyką dźwięk
Matali Physics dostarcza wszystkich danych potrzebnych do odtwarzania dźwięku podczas zderzenia, toczenia i ślizgania się obiektów fizyki, jak również danych wymaganych do odtwarzania dźwięków związanych z zachowaniem obiektów.
Matali Physics Game pokazuje złożone sceny, w których wszystkie dźwięki kontrolowane są przez środowisko fizyki.
Wspiera kierowaną fizyką muzykę
Matali Physics dostarcza mechanizmy potrzebne do syntezy muzyki, a także mechanizmy niezbędne do odtwarzania muzyki modulowanej zachowaniem obiektów lub zmianami w otaczającym środowisku. Z łatwością stworzysz niesamowite, całkowicie dynamiczne, plastyczne, zmieniające się w czasie i w zależności od sytuacji aranżacje muzyczne. Matali Physics zapewnia również zaawansowane, studyjnej jakości, niezależne od sprzętu, renderowanie w czasie rzeczywistym muzyki importowanej ze standardowych plików MIDI, aby Twoje gry wyróżniały się z tłumu i zawsze zapewniały graczom te same niesamowite wrażenia muzyczne.
Matali Physics Game pokazuje złożone sceny, w których muzyka renderowana w czasie rzeczywistym jest kontrolowana przez środowisko fizyki.
W pełni serializowalne i deserializowalne
Matali Physics oferuje zaawansowaną serializację i deserializację. Wszystkie informacje opisujące elementy sceny fizyki: parametry symulacji, obiekty fizyki (z materiałami, kamerami, kontrolerami, źródłami mgły, źródłami światła i dźwięku, punktami kontaktu, etc.), kształty, kształty podstawowe, wiązania i siatki trójkątów mogą zostać zserializowane do łatwo parsowalnych danych XML, a następnie zdeserializowane. Dostępna serializacja i deserializacja pozwalają na zapisywanie i wczytywanie całych scen fizyki "w locie" i w dowolnym momencie.